Your message has been sent! Thank you!

Avienda Apartments

Verified
This is a CoStar Verified® Listing

Avienda in San Antonio, TX is verified by CoStar’s® proprietary screening and fraud detection process, so you can shop and rent with confidence on ApartmentHomeLiving.com. Always protect yourself when shopping online.

(726) 268-4049
Check Availability
11955 Parliament St, San Antonio, TX 78216

Contact

Avienda

11955 Parliament St
San Antonio, TX 78216
(726) 268-4049
Avienda in San Antonio, TX - Building Photo
  • Studio–2 Bedrooms
  • $696-$1,201 Pricing
  • 498–1,151 Square Feet

About Avienda

Avienda Apartments is a serene rental community with top-notch amenities and newly renovated units equipped with central AC and heating, large rooms, spacious closets, and modern finishes. Our community amenities include a shimmering swimming pool, sundeck, grill picnic area, fitness center, clubhouse, and more. Our beautiful community is nestled in the heart of San Antonio, with close proximity to irresistible entertainment, local dining, and shopping destinations, creating a superb living experience. Our attentive team is dedicated to ensuring a hassle-free, enjoyable, and quality living experience, promptly addressing any needs, and maintaining the property to the highest standards. With our commitment to providing stellar and superior service, a convenient location, and a beautiful housing experience, Avienda Apartments is the perfect place to call home.

Avienda is located in the Walker Ranch Park Neighborhood and 78216 Zip code of San Antonio, TX. This community is professionally managed by Foresight Asset Management

Unique Features and Amenities

  • Fees or Deposit
  • Ground Floor
  • Key Pad
  • Large Yard
  • Medium Yard
  • Model Home to View
  • Remote Control
  • Size of Model Home
  • Smart Card
  • Smoking Units Available
  • Town House Property Only
  • W/D Hookups

See All Amenities

Property Contact Info

Office Hours

Monday9:00 am–6:00 pm
Tuesday9:00 am–6:00 pm
Wednesday9:00 am–6:00 pm
Thursday9:00 am–6:00 pm
Friday9:00 am–6:00 pm
Saturday10:00 am–5:00 pm
SundayClosed

Floorplan Pricing and Availability

Avienda offers Studio to 2 Bedroom apartments starting from $696 and having 498–1,151 sq ft. Here is the current pricing and availability:

  • Studio

    Studio

    From $697

    Studio, 1 Bath, 498 sq ft
    Available Now

    Availability Details

    PriceAvailability DateUnitSq FtView Details
    $712Available Now3111D498
    $697Available Now2110D498
    $712Available Now3105D498

    Model Amenities and Features

    Features

    • High Speed Internet Access
    • Smoke Free

    Model Rent and Fees

    Model Price Range

    • $697 - $712

    Deposit

    • $200 deposit

    Unit 3111D Amenities and Features

    Features

    • High Speed Internet Access
    • Smoke Free

    Unique Features

    • Ground Floor

    Unit 3111D Rent and Fees

    Unit Price

    • $712

    Deposit

    • $200 deposit

    Model Rent and Fees

    Model Price Range

    • $697 - $712

    Unit 2110D Amenities and Features

    Features

    • High Speed Internet Access
    • Smoke Free

    Unit 2110D Rent and Fees

    Unit Price

    • $697

    Deposit

    • $200 deposit

    Model Rent and Fees

    Model Price Range

    • $697 - $712

    Unit 3105D Amenities and Features

    Features

    • High Speed Internet Access
    • Smoke Free

    Unique Features

    • Ground Floor

    Unit 3105D Rent and Fees

    Unit Price

    • $712

    Deposit

    • $200 deposit

    Model Rent and Fees

    Model Price Range

    • $697 - $712
  • 1 Bedroom

    Floorplan A1

    $696

    1 Bed, 1 Bath, 663 sq ft
    Available Now
    Cheapest 1 BedroomThis is the cheapest 1 Bedroom at this Property

    Availability Details

    PriceAvailability DateUnitSq FtView Details
    $696Available Now2206U663
    $696 December 31, 20992202U663
    $696 December 31, 20992802663

    Model Amenities and Features

    Features

    • Heating
    • High Speed Internet Access
    • Smoke Free
    • Washer/Dryer Hookup

    Model Rent and Fees

    Model Price

    • $696

    Deposit

    • $200 deposit

    Unit 2206U Rent and Fees

    Unit Price

    • $696

    Deposit

    • $200 deposit

    Model Rent and Fees

    Price

    • $696

    Unit 2202U Rent and Fees

    Unit Price

    • $696

    Deposit

    • $200 deposit

    Model Rent and Fees

    Price

    • $696

    Unit 2802 Rent and Fees

    Unit Price

    • $696

    Deposit

    • $200 deposit

    Model Rent and Fees

    Price

    • $696

    Floorplan A3

    $709

    1 Bed, 1 Bath, 731 sq ft
    Available Now

    Availability Details

    PriceAvailability DateUnitSq Ft
    $709Available Now506D731

    Unit 506D Amenities and Features

    Unique Features

    • Ground Floor

    Unit 506D Rent and Fees

    Unit Price

    • $709

    Deposit

    • $350 deposit

    Model Rent and Fees

    Price

    • $709

    Floorplan A5

    $727

    1 Bed, 1 Bath, 815 sq ft
    Available Now
    Largest 1 BedroomThis is the largest 1 Bedroom at this Property

    Availability Details

    PriceAvailability DateUnitSq Ft
    $727Available Now1010U815

    Unit 1010U Amenities and Features

    Unique Features

    • W/D Hookups

    Unit 1010U Rent and Fees

    Unit Price

    • $727

    Deposit

    • $450 deposit

    Model Rent and Fees

    Price

    • $727

    Floorplan A2

    From $745

    1 Bed, 1 Bath, 710 sq ft
    Available Now

    Availability Details

    PriceAvailability DateUnitSq FtView Details
    $745Available Now3204710
    $745Available Now2604U710
    $760Available Now2607U710

    Model Amenities and Features

    Features

    • Heating
    • High Speed Internet Access
    • Smoke Free
    • Washer/Dryer Hookup

    Model Rent and Fees

    Model Price Range

    • $745 - $860

    Current Available Pricing

    • $745 - $760

    Deposit

    • $200 deposit

    Unit 3204 Rent and Fees

    Unit Price

    • $745

    Deposit

    • $200 deposit

    Model Rent and Fees

    Model Price Range

    • $745 - $860

    Unit 2604U Rent and Fees

    Unit Price

    • $745

    Deposit

    • $200 deposit

    Model Rent and Fees

    Model Price Range

    • $745 - $860

    Unit 2607U Amenities and Features

    Unique Features

    • Ground Floor

    Unit 2607U Rent and Fees

    Unit Price

    • $760

    Deposit

    • $200 deposit

    Model Rent and Fees

    Model Price Range

    • $745 - $860

    Floorplan A4

    $754

    1 Bed, 1 Bath, 778 sq ft
    Available Now

    Availability Details

    PriceAvailability DateUnitSq FtView Details
    $754Available Now802C778
    $754 December 31, 2099106U778
    $754 December 31, 20991204D778

    Model Amenities and Features

    Features

    • Heating
    • High Speed Internet Access
    • Smoke Free
    • Washer/Dryer Hookup

    Model Rent and Fees

    Model Price

    • $754

    Deposit

    • $350 deposit

    Unit 802C Amenities and Features

    Unique Features

    • Ground Floor

    Unit 802C Rent and Fees

    Unit Price

    • $754

    Deposit

    • $350 deposit

    Model Rent and Fees

    Price

    • $754

    Unit 106U Amenities and Features

    Unique Features

    • Ground Floor

    Unit 106U Rent and Fees

    Unit Price

    • $754

    Deposit

    • $350 deposit

    Model Rent and Fees

    Price

    • $754

    Unit 1204D Amenities and Features

    Unique Features

    • Ground Floor

    Unit 1204D Rent and Fees

    Unit Price

    • $754

    Deposit

    • $350 deposit

    Model Rent and Fees

    Price

    • $754
  • 2 Bedrooms

    Floorplan B1

    From $863

    2 Beds, 1 Bath, 863 sq ft
    Available Now
    Cheapest 2 BedroomThis is the cheapest 2 Bedroom at this Property

    Availability Details

    PriceAvailability DateUnitSq FtView Details
    $863Available Now1916U863
    $863Available Now1914U863
    $863Available Now3006863

    Model Amenities and Features

    Features

    • Heating
    • High Speed Internet Access
    • Smoke Free
    • Washer/Dryer Hookup

    Model Rent and Fees

    Model Price Range

    • $863 - $878

    Current Available Pricing

    • $863

    Deposit

    • $250 deposit

    Unit 1916U Rent and Fees

    Unit Price

    • $863

    Deposit

    • $250 deposit

    Model Rent and Fees

    Model Price Range

    • $863 - $878

    Unit 1914U Rent and Fees

    Unit Price

    • $863

    Deposit

    • $250 deposit

    Model Rent and Fees

    Model Price Range

    • $863 - $878

    Unit 3006 Rent and Fees

    Unit Price

    • $863

    Deposit

    • $250 deposit

    Model Rent and Fees

    Model Price Range

    • $863 - $878

    Floorplan B2

    From $897

    2 Beds, 1 Bath, 897 sq ft
    Available Now

    Availability Details

    PriceAvailability DateUnitSq FtView Details
    $897Available Now712897
    $947Available Now1504U897
    $897Available Now1505C897

    Model Amenities and Features

    Features

    • Heating
    • High Speed Internet Access
    • Smoke Free
    • Washer/Dryer Hookup

    Model Rent and Fees

    Model Price Range

    • $897 - $947

    Deposit

    • $500 deposit

    Unit 712 Rent and Fees

    Unit Price

    • $897

    Deposit

    • $500 deposit

    Model Rent and Fees

    Model Price Range

    • $897 - $947

    Unit 1504U Amenities and Features

    Unique Features

    • Ground Floor
    • W/D Hookups

    Unit 1504U Rent and Fees

    Unit Price

    • $947

    Deposit

    • $500 deposit

    Model Rent and Fees

    Model Price Range

    • $897 - $947

    Unit 1505C Rent and Fees

    Unit Price

    • $897

    Deposit

    • $500 deposit

    Model Rent and Fees

    Model Price Range

    • $897 - $947

    Floorplan B3

    From $1,033

    2 Beds, 2 Baths, 998 sq ft
    Available Now

    Availability Details

    PriceAvailability DateUnitSq FtView Details
    $1,033Available Now2304U998
    $1,033Available Now2308U998
    $1,033Available Now2402U998

    Model Amenities and Features

    Features

    • Heating
    • High Speed Internet Access
    • Smoke Free
    • Washer/Dryer Hookup

    Model Rent and Fees

    Model Price Range

    • $1,033 - $1,123

    Current Available Pricing

    • $1,033

    Deposit

    • $350 deposit

    Unit 2304U Amenities and Features

    Unique Features

    • W/D Hookups

    Unit 2304U Rent and Fees

    Unit Price

    • $1,033

    Deposit

    • $350 deposit

    Model Rent and Fees

    Model Price Range

    • $1,033 - $1,123

    Unit 2308U Amenities and Features

    Unique Features

    • W/D Hookups

    Unit 2308U Rent and Fees

    Unit Price

    • $1,033

    Deposit

    • $350 deposit

    Model Rent and Fees

    Model Price Range

    • $1,033 - $1,123

    Unit 2402U Amenities and Features

    Unique Features

    • W/D Hookups

    Unit 2402U Rent and Fees

    Unit Price

    • $1,033

    Deposit

    • $350 deposit

    Model Rent and Fees

    Model Price Range

    • $1,033 - $1,123

    Floorplan B4

    From $1,186

    2 Beds, 2 Baths, 1151 sq ft
    Available December 31, 2099
    Largest 2 BedroomThis is the largest 2 Bedroom at this Property

    Availability Details

    PriceAvailability DateUnitSq FtView Details
    $1,201 December 31, 20991301U1151
    $1,186 January 1, 21001307D1151
    $1,201 January 1, 21009041151

    Model Amenities and Features

    Features

    • High Speed Internet Access
    • Smoke Free

    Model Rent and Fees

    Model Price Range

    • $1,186 - $1,201

    Deposit

    • $600 deposit

    Unit 1301U Amenities and Features

    Features

    • High Speed Internet Access
    • Smoke Free

    Unique Features

    • Ground Floor
    • W/D Hookups

    Unit 1301U Rent and Fees

    Unit Price

    • $1,201

    Deposit

    • $600 deposit

    Model Rent and Fees

    Model Price Range

    • $1,186 - $1,201

    Unit 1307D Amenities and Features

    Features

    • High Speed Internet Access
    • Smoke Free

    Unique Features

    • W/D Hookups

    Unit 1307D Rent and Fees

    Unit Price

    • $1,186

    Deposit

    • $600 deposit

    Model Rent and Fees

    Model Price Range

    • $1,186 - $1,201

    Unit 904 Amenities and Features

    Features

    • High Speed Internet Access
    • Smoke Free

    Unique Features

    • Ground Floor
    • W/D Hookups

    Unit 904 Rent and Fees

    Unit Price

    • $1,201

    Deposit

    • $600 deposit

    Model Rent and Fees

    Model Price Range

    • $1,186 - $1,201
Price shown is base rent. Excludes user-selected optional fees and variable or usage-based fees and required charges due at or prior to move-in or at move-out. View Fees and Policies for details. Price, availability, fees, and any applicable rent special are subject to change without notice.

Schedule a Tour

Request Tour
Call us at: (726) 268-4049 to request a tour.

Videos

3D Tours

Property Information

  • 276 Units
  • 2 Stories
  • Built in 2025

Lease Terms

  • 6, 12 mo

Fees and Policies

The fees listed below are community-provided and may exclude utilities or add-ons. All payments are made directly to the property and are non-refundable unless otherwise specified.

Ask About Our Fees

Required Fees

One-Time Basics

Due at Application
Application Fee Per ApplicantiCharged per applicant.$50.00
Due at Move-In
Administrative FeeiCharged per unit.$150.00

Property Fee Disclaimer: Based on community-supplied data and independent market research. Subject to change without notice. May exclude fees for mandatory or optional services and usage-based utilities.

Features and Amenities

Community Features

  • Clubhouse

Outdoor Features

  • Grill
  • Sundeck
  • Picnic Area
  • Yard

Recreation and Fitness

  • Fitness Center
  • Pool

Interior Features

  • High Speed Internet Access
  • Heating
  • Washer/Dryer Hookup
  • Smoke Free
Google Map

Map

11955 Parliament St, San Antonio, TX 78216

Getting Around

  • 60 / 100 Moderately walkable

    Most day-to-day needs are within walking distance

  • 30 / 100 Limited public transit

    Transit is available for some trips

  • 60 / 100 Moderately bikeable

    Suitable for bicycle commuting and/or recreation

  • 90 / 100 Exceptionally car friendly

    Excellent access to freeways and/or major arteries, with almost no chance of parking problems

Scores provided by Local Logic details

Getting to Know the Area

  • 70 / 100 Restaurants

    Variety of restaurants within a few minutes

  • 70 / 100 Cafes

    Variety of cafés within a few minutes

  • 70 / 100 Nightlife

    Several bars within a few minutes

  • 80 / 100 Shopping

    Wide variety of shops within a few minutes

  • 80 / 100 Parks

    Very large amount of park space within a few minutes

  • 0 / 100 Noise Level

    Many sources of noise nearby

Scores provided by Local Logic

Frequently Asked Questions about Avienda

Where is Avienda located?

Avienda is located at 11955 Parliament St near the Walker Ranch Park area of San Antonio, TX

What is the current rent range at Avienda?

Studio to 2 Bedroom Apartments at Avienda currently range from $696 to $1,201

When is the leasing office open?

  • The office Hours for Avienda are
  • Monday 9:00 am–6:00 pm
  • Tuesday 9:00 am–6:00 pm
  • Wednesday 9:00 am–6:00 pm
  • Thursday 9:00 am–6:00 pm
  • Friday 9:00 am–6:00 pm
  • Saturday 10:00 am–5:00 pm
  • Sunday Closed

Are pets allowed?

Call us today to find out our pet policy and if we allow pets

Lifestyle Ratings

  • Affordability Great Value3.8

    The Avienda Apartments are 16.4% cheaper than the average apartment in the Walker Ranch Park area, and 37.6% cheaper than the average apartment city-wide.

    Rent Comparison to the Walker Ranch Park Neighborhood

    FloorplanLowest Price HereNeighborhood Avg RentNbhd Avg RentCost Difference%
    Studio$697$636+$619.6%
    1 Bedroom$696$956-$260-27.2%
    2 Bedroom$863$1,262-$399-31.6%

    Rent Comparison to the city of San Antonio

    FloorplanLowest Price HereCity Average RentCost Difference%
    Studio$697$1,037-$340-32.8%
    1 Bedroom$696$1,143-$447-39.1%
    2 Bedroom$863$1,461-$598-40.9%

    Methodology: On 09/28/2026, ApartmentHomeLiving.com compared current rents by floorplan to 121 other apartment communities in the immediate area around Avienda (Walker Ranch Park), and 3582 other apartment communities in San Antonio using today’s up-to-date pricing using the sum/count averaging formula. This data will be updated in real-time as prices fluctuate.

    Rent Pricing Data as of 09/28/2026

Learn more about Lifestyle SearchExplore Lifestyle Search in San Antonio

Renters Reviews and Ratings

1.5
15 Renters Reviews

Quick to Charge Fees, Slow to Fix Problems

September 10, 2026 - Review from Apartments.com
I would not recommend these apartments to anyone. Since moving here, we have had to deal with multiple maintenance and management problems. We have had issues with the air conditioning, water service, refrigerator, microwave, kitchen ventilation, leaks, and other problems in the apartment. Many of these issues took far too long to be addressed, and living with these conditions has been extremely frustrating. What is especially disappointing is how quickly they expect residents to pay, while ...
our maintenance concerns and basic needs are not treated with the same urgency. This month, because of everything we have been dealing with, our rent payment was only 2 days late, and we were charged an additional $109. They are very good at charging fees, but when residents need help with serious problems in their apartment, getting a response or a solution is a completely different story. We understand that rent has to be paid, but residents also deserve a safe, functional home and respectful, responsive management. They are quick to collect money, but not nearly as quick to listen to or address their residents’ needs. Think twice before signing a lease here. Make sure you document every maintenance problem and every communication with management.
Read More

El peor servicio

September 9, 2026 - Review from Apartments.com
Pésima experiencia, no recomiendo vivir aquí bajo ningún concepto Vivir en este lugar ha sido una pesadilla desde el primer día. Al ingresar, el apartamento no tenía aire acondicionado y tardaron entre 4 y 5 meses en solucionarlo, únicamente tras insistirles constantemente y tener que amenazarlos con tomar acciones. Los problemas básicos siguen sin resolverse: el lavadero tiene una fuga constante de agua y, para colmo, salen cucarachas de ahí. Prácticamente todo está deteriorado y las respuestas ...
de la administración brillan por su ausencia. Tuve que hacerme cargo del cambio de uno de los electrodomésticos por mi cuenta, y la nevera sigue en mal estado. La situación con los servicios y el edificio es insostenible: Cortes de agua constantes: Cortan el agua en horarios cruciales, y al día de hoy ya acumulamos dos días sin servicio. Ambiente y seguridad: Hay muchísimo ruido, vecinos tomando constantemente y se ve gente consumiendo drogas cerca. Además, en una ocasión llenaron el apartamento de un olor insoportable a thinner y pintura debido a trabajos cercanos, y ni siquiera se dignaron a ofrecernos una solución para pasar la noche, impidiéndonos dormir. Atención al cliente nefasta: En recepción hay una empleada con un trato totalmente déspota y grosero; te ignora, te contesta de mala manera y desatiende por completo cualquier queja o reclamo. Nadie debería pasar por esto ni tirar su dinero alquilando aquí. No hacen caso a nada y la gestión es un completo desastre.
Read More

Do not move here.

June 10, 2024 - Review from Apartments.com
If I could give negative stars I would. We have had a roach and bed bug infestation that was not started in our apartment or by us, they refused to do anything about it and didn’t even tell residents they didn’t have a pest control company anymore despite charging us every month for it. We put in over a dozen requests for pest control that went unanswered. We had to spend over $1000 out of our pocket, two days before our wedding, to have our own pest control company come out and it still didn’t ...
solve the issue because the other units have infestations that haven’t been handled. They ended the contract with the internet provider and didn’t tell a single resident. So at 6 pm on a Sunday we had to call and get our service connected again because the complex management either failed to or didn’t care enough to notify anyone the service would be shut off. Our mailboxes are broken into daily and managements solution of locking doors and a fence took almost 8 months to finish and people still break into the boxes. Two years in a row the AC has gone out multiple times in multiple units and despite the notifications, maintenance requests etc takes days to be solved. Always blaming it on something else or corporate why they haven’t been fixed. Our apartment was in the mid 90s for days at a time and anytime we called the “emergency” line no one ever answered or called us back. There are multiple apartments that have way too many people living in them, I’m taking a dozen people living in a 1 bedroom. They crowd the parking lot, grill on the balconies and are loud all hours of the night every single night. Management has been notified by multiple residents and nothing has been done. Our entire kitchen was unusable for several days because the electricity was messed up and the electrician they finally brought in after days of making requests and calling said the entire apartments electrical should be redone. We have had black mold in our bathroom for months, despite asking for it to be addressed multiple times. At least once a month the water is shut off without notice, the hot water goes out for days at a time and we even had to go without running water for more than 48 hours. We have sent emails to everyone in management and even the corporate management and have received no response or any kind of effort in their part to remedy the multitude of issues their property. Save yourself the constant frustrations, illness and uninhabitable conditions.
Read More

Noisy

May 15, 2023 - Review from Apartments.com
DO NOT MOVE HERE, you will regret it once you do. Raggedy apartments, degenerate neighbors who play their circus music for the whole complex to hear with no regard for those around them, management does nothing - in fact gives them preferential treatment, people staying off lease coming and going loudly. Maintenance does the bare minimum and focuses more on getting vacated units ready for new renters instead of fixing issues for existing residents, old air conditioners that never shut off because ...
they're breaking down, management never walks around to see what's going on - in fact they leave early on Fridays ALOT, and broken mailboxes they never seem to make secure. Just a mess.
Read More

Property Manager Responded

May 18, 2023
Hi, thank you for providing us with your valuable feedback. We can imagine how this may be frustrating, and truly apologize for the inconvenience. As a management company, we are constantly striving to do and be better for our residents, ensuring that we are proving a top-quality living experience. We would appreciate it if you would reach out to us at esandoval@blueleafresidential.com so we can work to rectify these challenges.

don't move here

October 15, 2022 - Review from Apartments.com
if you actually read reviews, notice how all the super positive reviews are WAY too professional. super suspect? because they are written by people that run the place. complete trash apartments. dog crap everywhere. A/C always overworking and breaking because of poor insulation. hot water turned off AT LEAST 3 times a year. sometimes for 3 days. I've been here 4 years. it's consistent. area is way too old for what they are asking. absolute degenerate neighbors also.

Great Management Team!

July 24, 2020 - Review from Apartments.com
I have been living here for about 6 months and I couldn’t be happier with this amazing management team!! If anytime I have a concern or make a maintenance request, I can always count on the management team to help and to follow through. The manager is always walking around to say hello and asks if we have any concerns or questions. I also love that they have an Enrichment program! They have all kinds of fun and knowledgeable events. They also work with the food bank and hand out meals to kids ...
in the community. The property is well kept and clean. I have no complaints!
Read More

Property Manager Responded

July 25, 2020
We really appreciate that you took the time to share your experience with us. We're so happy to know that our team's attentive service has left a positive impression on you. It's a delight to have you as a resident, and we're looking forward to serving you for years to come. Sincerely, Monica F., Community Director - The Grove

Terrible Management

December 18, 2019 - Review from Apartments.com
I would never recommend that anyone stay in this apartment. There is very little to no communication between the residents and the office. They have terrible customer service in the office especially Monica. She has a terrible attitude and never lets you talk and talks over you whenever you start speaking. They also have terrible communication amongst the people in the office. When ending my lease one person told us one thing and someone else told us another then any time we would ask a question ...
we got different answers. They are also very bad with being timely in their maintenance. I had a maintenance request because my floor was literally peeling away and no one came to fix it until 2 months later. Overall this apartment is terrible and I hope that it gets shut down because it’s very unacceptable.
Read More

Property Manager Responded

December 23, 2019
Please accept our apologies. Our team strives to provide the utmost professional and transparent service so we're disappointed to hear that this wasn't your experience while you were living in our community. If you have any remaining questions or concerns regarding your move out, please contact our office. Otherwise, We wish you well in your new home. Kind regards, Monica F., Community Director - The Grove

DO NOT MOVE HERE

December 4, 2019 - Review from Apartments.com
This is the worst apartment complex to live at. DO NOT MOVE HERE. I have not had AC for the entire year. Monica the manager does nothing but put band aids on the problem. It literally will be 50 degrees outside and 88 degrees in your apartment summer was the worst 105 degrees outside and 98 in my apartment. My light bill is 300 dollars which makes absolutely no sense for not having light fixtures in the living room or bedroom and ac. There is also huge cockroaches that come out of the vents ...
their pest control doesn’t work save yourself the trouble and go buy foggers. Additionally, there was a hole in the roof which Monica called me crazy for thinking I was hearing animals above me when I live on the top floor, there were cats and where there are cats there are mice. I had to call the health inspector to get them to move because they’d send their “pest control” a new guy came out each day of the week and stared at the hole and never did anything. There was also a burglary of the hut where they keep all the window units that THEY DID NOT REPLACE so now they’re going around rotating window units for tenants. “UPGRADED UNITS” yes ok the inside is upgraded not very well by the way, but the apartments were built in the 70s as maintenance will keep telling you so you can “understand” why your sitting in your apartment drenched in sweat. I don’t care if you were built in the 70s that is no excuse for remodeling the inside and not putting in insulation or having firewalls. Oh also firewalls are required! THEY WASTE YOUR TIME AND MONEY. Maintenance is a joke they will go into your apartment a million times a day to fix one thing that at the end of the day does not get fixed. So you’re frustrated from being at work to come home to a bunch of people that will just be back throughout the month because things break the very next day. oh and mind you when you complain it’s hot in your apartment they take heat readings of your walls to make sure it’s 90 degrees in your apartment WHICH IT IS. Privacy is not respected at the grove you’ve been warned. Monica is also very rude she is not a people person which is pretty bad since her job requires empathy. She will not take you seriously and place all your problems on the back burner so call corporate, call corporate as many times as you can. Complain complain complain until you move out. People shouldn’t be living like this.
Read More

Property Manager Responded

December 9, 2019
We apologize that our solutions have not met your needs to your satisfaction so far and that those pest control vendors did not address your pest concerns to your liking. We assure you that our staff sees your comfort as a priority and aims to continue trying our best to make you feel comfortable in your home. We invite you to come to our office so that we can discuss any concerns or suggestions you have regarding our apartment upgrades and maintenance not satisfying your lifestyle as well as any other items you would like to work together on. We hope that we can speak soon in a transparent and professional manner so that we can resolve these issues you are having and help you feel accommodated. We look forward to speaking with you. Best, Monica F., Community Director - The Grove

Terrible management, Horrible place to live.

October 10, 2019 - Review from Apartments.com
DO NOT MOVE HERE. Since I have moved in April 2019 I have put in multiple requests for repairs that have not been answered or completed MONTHS LATER. My A/C was out from April 2019 until mid July, which was rough because these are some of the hottest months in San Antonio. My roof has been leaking since late June with no communication or update on when repairs would take place, as of Oct 2019 still have not been updated. Just recently my hot water went out, called multiple times with no ...
communication or help from management, when I went in with my own formal written request I was told the reason they did not communicate or update me was because they were working on it; furthermore the head manager refused to sign my request. Management has been increasing rude with every request for major/necessary repairs and will not communicate whatsoever. I repeat, DO NOT MOVE HERE.
Read More

Property Manager Responded

October 12, 2019
Thank you for taking the time to bring these issues to the forefront. We are beyond disappointed to hear that your maintenance issues have gone unresolved for some time and sincerely apologize. This is never the living quality we want for our residents and hope you will take the time to contact us directly at Grove@TICommunities.com so we may implement solutions accordingly. We look forward to hearing from you. With appreciation, Monica F., Community Director - The Grove

BEWARE

February 1, 2019 - Review from Apartments.com
I wish I could give negative stars. You should believe all the reviews and not move into this place. Roaches are a huge problem no matter how many pet control requests you put in because they are so infested. My AC did not work for an entire year. They came out to fix it so many times. It was a joke. They never got professionals to come look, just their staff who clearly had no idea what they were doing. They said because I lived on the 3rd floor, I couldn't expect the AC to work properly..... ...
what? I have a sister and a cousin who live within 5 miles, both on the 3rd floor who have never had a problem with AC before. During the summer months, which is most of the year in SA, the lowest it would get is 76-78 at night. Which is incredibly hot to sleep. It got over 80, even over 90, degrees during the day multiple times. I was actually worried for my pets because of the temperature. They had a different excuse and reason constantly. The office staff is incompetent. It would have been comical how incompetent they were if I wasn't overheating because of it. After a full year, they finally looked into the crawl space to discover that there was ZERO insulation, which is why it couldnt maintain a temperature. 2 months later they still didnt even have anyone set up to come fix it. They told me they didnt have a window unit to install bc so many other apartments needed them as well. The office manager agreed to let me move out a month early because of how awful it was. When I did, the front office staff told my new apartment that I broke my lease. The office manager had to call and correct it because they had agreed to do so because of the awful service. On a side note, they have a community enrichment program that is a scam. I am a nurse and agreed to work for them in exchange for half off my rent. Besides that being a disorganized mess, I basically worked for free. They pay you out as a charity so they get tax breaks but it ends up screwing the employee. I actually ended up paying them to work there.
Read More

Property Manager Responded

March 26, 2019
Hello, Thank you for your review. We are disappointed to see that you did not experience the dedicated 5-star service that we hold ourselves to. Your time here is being used as an example of how we can better our team and therefore provide a more enjoyable time for all our current and future residents. We look forward to strengthening our community and we appreciate your time in offering your insights. Wishing you all the best with your new adventures! Sincerely, Monica Fernandez, Community Director - The Grove

No good can't wait to move out

August 21, 2017 - Review from Apartments.com
Where do I start...they moved money around charging cable charges to my rent ..couldn't supply boxes like they used to ...roaches ..worms ...Rollie pollies and spiders ...had encounters of roaches fly on me while I was sleeping...pools always dirty and filthy...dog park is filled with poop..and so is the apartment complex filled with poop as well ...you can smell it as you walk throughout the place...neighbor said he encountered his first scropion...poor neighbor passed away in the apartment and ...
didn't even know it til a month later...I really thought this place was going to be great and peaceful...nope..people have their cats everywhere scratched up the gf trunk...they broke my side mirror...other guy had his fuel stolen from his truck...random people come in to the property to smoke weed etc etc etc etc the list goes on ...let this place be the last resort
Read More

Awful!

September 11, 2016 - Review from Apartments.com
We constantly do not have hot water here. Called the emergency number on a Sun and the operator basically was just like oh well we know about the issue but unfortunately can't do anything. So we are unable to take a shower today BC it does not come on at all. Do Not Move Here! Beware!!

Nearby Schools

Harmony Hills Elementary School

North East Independent School District
10727 Memory Lane
Public School - Grades PK-5 (373 Students)
In Attendance Zone3 minute drive / 1.0 miles away
8/10

Churchill High School

North East Independent School District
12049 Blanco Road
Public School - Grades 9-12 (2296 Students)
In Attendance Zone1 minute drive / 0.5 miles away
5/10
School data provided by GreatSchools.
details
The GreatSchools Rating helps parents compare schools within a state based on a variety of school quality indicators and provides a helpful picture of how effectively each school serves all of its students. Ratings are on scale of 1 (below average) and to 10 (above average) and can include test scores, college readiness, academic progress, advanced courses, equity, discipline and attendance data. We also advise parents to visit schools, consider other information on school performance and programs, and consider needs as part of the school selection process.

About GreatSchools Data on ApartmentHomeLiving.com.

Points of Interest

Time and distance from Avienda.

Arts Museums and Landmarks

Alamo Dome

100 Montana Street
20 minute drive / 9.37 miles away

Big Box and Retail

Petsmart

12960 Park Central
4 minute drive / 1.63 miles away

Goodwill

13311 San Pedro Ave
5 minute drive / 1.79 miles away

Walgreens

901 E Bitters Rd
4 minute drive / 2.01 miles away

Colleges and Universities

University of Texas Health Science Center San Antonio

7703 Floyd Curl Drive
10 minute drive / 5.01 miles away

Galen College of Nursing-San Antonio

7411 John Smith Drive, Suite 300
11 minute drive / 5.41 miles away

University of the Incarnate Word

4301 Broadway
13 minute drive / 6.09 miles away

Groceries

Heb

11551 West Ave
1 minute drive / 0.22 miles away

Hospitals

Baptist Emergency Hospital

16088 San Pedro
7 minute drive / 3.4 miles away

South Texas Spine And Surgical Hospital

18600 North Hardy Oak Blvd
10 minute drive / 4.76 miles away

Methodist Hospital

7700 Floyd Curl Dr
10 minute drive / 4.81 miles away

Hotspots

The Riverwalk

110 Broadway
18 minute drive / 8.59 miles away

Military Bases

Fort Sam Houston

15 minute drive / 7.32 miles away

Martindale Army Airfield

24 minute drive / 11.34 miles away

Parks and Recreation

Six Flags Fiesta Texas

17000 IH 10 West
13 minute drive / 6.07 miles away

Eisenhower Park

19399 N.W. Military Hwy
13 minute drive / 6.12 miles away

Woodlawn Lake Park

1103 Cincinnati St
14 minute drive / 6.98 miles away

Avienda has 5 parks within 8.8 miles, including Six Flags Fiesta Texas, Eisenhower Park, Woodlawn Lake Park, San Antonio Riverwalk, and The Alamo.

Restaurants and Dining

Chacho's

7870 Callaghan Road
8 minute drive / 3.87 miles away

P.F. Chang's

15900 LaCantera Parkway
15 minute drive / 7.1 miles away

El Mirador

722 St Marys St
17 minute drive / 8.36 miles away

Shopping Centers

Parliament Square

11743-11823 West Ave
1 minute drive / 0.15 miles away

Parliament Plaza Shopping Center

8500 Blanco Rd
1 minute drive / 0.22 miles away

West Plaza

11825 West Ave
1 minute drive / 0.24 miles away

Avienda has 5 shopping centers within 0.4 miles.

Nearby Neighborhoods

Walker Ranch Park

Studio to 4 Bedroom Apartments from $549
View Rentals

Harmony Hills

Studio to 4 Bedroom Apartments from $549
View Rentals

Enchates Village

Studio to 4 Bedroom Apartments from $549
View Rentals

Rental Price Ranges in the Area

BedroomAverage RentCheapest RentHighest Rent
San Antonio Studio Apartments $1,037$443$3,059
San Antonio 1 Bedroom Apartments $1,143$481$4,610
San Antonio 2 Bedroom Apartments $1,461$351$10,000+
San Antonio 3 Bedroom Apartments $1,819$400$10,000+
San Antonio 4 Bedroom Apartments $2,199$667$10,000+
San Antonio 5 Bedroom Apartments $6,094$869$10,000+

Browse Top Apartments in San Antonio

Viewing: Avienda | Desktop Version | Listing Updated: 09/27/2026 | AHLDIA