




- 1–2 Bedrooms
- $1,210-$1,870 Pricing
- 768–1,152 Square Feet
Rent Specials
Look & Lease Special — Receive a Waived Administrative Fee and Up to 1 Month Free on Select 2-Bedroom Homes! Call us today for details! *Subject to change. Restrictions apply.
About Sundance Creek Townhomes
A Refreshing Community:The Renaissance | Coming Early 2026We welcome you home to The Renaissance Apartments, built especially for those who serve our community, offering luxury at an affordable price. Having it all has never been more in reach. Join our insiders list today for more information about our brand-new community.
Sundance Creek Townhomes is located in the 30253 Zip code of Mcdonough, GA. This community is professionally managed by Arlington Properties
Unique Features and Amenities
- 24-Hr Emergency Maintenance
- 2-inch Wood Style Blinds Throughout*
- Co-Working Space & Business Lounge
- Energy Star Rated Appliances*
- Full-Sized Washer/Dryer Included
- Gated Community
- Leash-Free Pet Park with Agility Equipment
- Newly Renovated Apartment Homes Available*
- Online Customer Service with Rent Pay Options
- Outdoor Grilling Station
- Private Garages
- Private Patios
- Private Storage
- Professionally Managed by Arlington Properties
- Quartz Countertops*
- Refreshing Pool with Sundeck
- Spacious Walk-in Closets
- Stainless Steel Appliances*
- Subway Tile Kitchen Backsplash*
- Upgraded Fixtures & Finishes*
- Wood-style Flooring*
Property Contact Info

- Listed by:
- Agency:
- Vendor Logo:
- Website:
- View Property Website
- Call Us:
- (844) 716-0429
- Disclaimer:
Floorplan Pricing and Availability
Sundance Creek Townhomes offers 1 to 2 Bedroom apartments starting from $1,210 and having 768–1,152 sq ft. Here is the current pricing and availability:
New! Interactive Property Map
1 Bedroom
Show Unavailable FloorplansRose
$1,210
1 Bed, 1 Bath, 768 sq ftAvailable Jul 7Model Gallery
Floorplans
Availability Details
Price Availability Date Unit Sq Ft $1,210 July 7, 2026 0515 768 Model Amenities and Features
Kitchen
- Kitchen
- Quartz Countertops
- Stainless Steel Appliances
Unit 0515 Rent and Fees
Unit Price
- $1,210
Model Rent and Fees
Price
- $1,210
Apartment Model: Rose$1,2101 Bedroom, 1 Bath, 768 sq ftAvailable July 7, 2026![]()
Rose - Floorplan Apartment Unit: 0515Apartment Model: Rose$1,2101 Bedroom, 1 Bath, 768 sq ftAvailable July 7, 2026Daisy
1 Bed, 1.5 Baths, 864 sq ftModel Gallery
Floorplans
Availability Details
Availability Date Unit Sq Ft Call for Availability Daisy 864 sq ft Model Amenities and Features
Kitchen
- Kitchen
- Quartz Countertops
- Stainless Steel Appliances
Apartment Model: DaisyCall For Rates1 Bedroom, 1.5 Bath, 864 sq ftUnavailable![]()
Daisy - Floorplan 2 Bedrooms
Show Unavailable FloorplansLotus
From $1,615
2 Beds, 2.5 Baths, 1152 sq ftAvailable NowCheapest 2 BedroomThis is the cheapest 2 Bedroom at this PropertyModel Gallery
Floorplans
Availability Details
Price Availability Date Unit Sq Ft View Details $1,870 Available Now 1711 1152 $1,835 May 29, 2026 1615 1152 $1,615 May 29, 2026 1912 1152 Model Amenities and Features
Kitchen
- Kitchen
- Quartz Countertops
- Stainless Steel Appliances
Model Rent and Fees
Model Price Range
- $1,615 - $1,870
Unit 1711 Rent and Fees
Unit Price
- $1,870
Model Rent and Fees
Model Price Range
- $1,615 - $1,870
Unit 1615 Rent and Fees
Unit Price
- $1,835
Model Rent and Fees
Model Price Range
- $1,615 - $1,870
Unit 1912 Rent and Fees
Unit Price
- $1,615
Model Rent and Fees
Model Price Range
- $1,615 - $1,870
Apartment Model: LotusFrom $1,6152 Bedroom, 2.5 Bath, 1152 sq ftAvailable Now![]()
Lotus - Floorplan Apartment Unit: 1711Apartment Model: Lotus$1,8702 Bedroom, 2.5 Bath, 1152 sq ftAvailable NowApartment Unit: 1615Apartment Model: Lotus$1,8352 Bedroom, 2.5 Bath, 1152 sq ftAvailable May 29, 2026Apartment Unit: 1912Apartment Model: Lotus$1,6152 Bedroom, 2.5 Bath, 1152 sq ftAvailable May 29, 2026Orchid
$1,655
2 Beds, 2 Baths, 1049 sq ftAvailable NowModel Gallery
Floorplans
Availability Details
Price Availability Date Unit Sq Ft $1,655 Available Now 0202 1049 Model Amenities and Features
Kitchen
- Kitchen
- Quartz Countertops
- Stainless Steel Appliances
Unit 0202 Rent and Fees
Unit Price
- $1,655
Model Rent and Fees
Price
- $1,655
Apartment Model: Orchid$1,6552 Bedroom, 2 Bath, 1049 sq ftAvailable Now![]()
Orchid - Floorplan Apartment Unit: 0202Apartment Model: Orchid$1,6552 Bedroom, 2 Bath, 1049 sq ftAvailable NowTulip
From $1,655
2 Beds, 2.5 Baths, 1081 sq ftAvailable NowModel Gallery
Floorplans
Availability Details
Price Availability Date Unit Sq Ft View Details $1,699 Available Now 2403 1081 $1,655 May 29, 2026 1503 1081 $1,655 May 31, 2026 1505 1081 Model Amenities and Features
Kitchen
- Kitchen
- Quartz Countertops
- Stainless Steel Appliances
Model Rent and Fees
Model Price Range
- $1,655 - $1,699
Unit 2403 Rent and Fees
Unit Price
- $1,699
Model Rent and Fees
Model Price Range
- $1,655 - $1,699
Unit 1503 Rent and Fees
Unit Price
- $1,655
Model Rent and Fees
Model Price Range
- $1,655 - $1,699
Unit 1505 Rent and Fees
Unit Price
- $1,655
Model Rent and Fees
Model Price Range
- $1,655 - $1,699
Apartment Model: TulipFrom $1,6552 Bedroom, 2.5 Bath, 1081 sq ftAvailable Now![]()
Tulip - Floorplan Apartment Unit: 2403Apartment Model: Tulip$1,6992 Bedroom, 2.5 Bath, 1081 sq ftAvailable NowApartment Unit: 1503Apartment Model: Tulip$1,6552 Bedroom, 2.5 Bath, 1081 sq ftAvailable May 29, 2026Apartment Unit: 1505Apartment Model: Tulip$1,6552 Bedroom, 2.5 Bath, 1081 sq ftAvailable May 31, 2026Lilac
$1,655
2 Beds, 2.5 Baths, 1049 sq ftAvailable NowModel Gallery
Floorplans
Availability Details
Price Availability Date Unit Sq Ft $1,655 Available Now 0105 1049 Model Amenities and Features
Kitchen
- Kitchen
- Quartz Countertops
- Stainless Steel Appliances
Unit 0105 Rent and Fees
Unit Price
- $1,655
Model Rent and Fees
Price
- $1,655
Apartment Model: Lilac$1,6552 Bedroom, 2.5 Bath, 1049 sq ftAvailable Now![]()
Lilac - Floorplan Apartment Unit: 0105Apartment Model: Lilac$1,6552 Bedroom, 2.5 Bath, 1049 sq ftAvailable NowAzalea
$1,835
2 Beds, 2.5 Baths, 1152 sq ftAvailable May 29Model Gallery
Floorplans
Availability Details
Price Availability Date Unit Sq Ft $1,835 May 29, 2026 0403 1152 Model Amenities and Features
Kitchen
- Kitchen
- Quartz Countertops
- Stainless Steel Appliances
Unit 0403 Rent and Fees
Unit Price
- $1,835
Model Rent and Fees
Price
- $1,835
Apartment Model: Azalea$1,8352 Bedroom, 2.5 Bath, 1152 sq ftAvailable May 29, 2026![]()
Azalea - Floorplan Apartment Unit: 0403Apartment Model: Azalea$1,8352 Bedroom, 2.5 Bath, 1152 sq ftAvailable May 29, 2026Violet
2 Beds, 2 Baths, 1081 sq ftModel Gallery
Floorplans
Availability Details
Availability Date Unit Sq Ft Call for Availability Violet 1081 sq ft Model Amenities and Features
Kitchen
- Kitchen
- Quartz Countertops
- Stainless Steel Appliances
Apartment Model: VioletCall For Rates2 Bedroom, 2 Bath, 1081 sq ftUnavailable![]()
Violet - Floorplan
Schedule a Tour
Videos
3D Tours
Property Information
- Renovated In Dec 2023
- 232 Units
- 2 Stories
- Built in 2004
Lease Terms
- 7 - 15 mo
Fees and Policies
The fees listed below are community-provided and may exclude utilities or add-ons. All payments are made directly to the property and are non-refundable unless otherwise specified.
Required Fees
One-Time Basics
- Due at Application
- Administrative FeeiCharged per unit.$200.00
- Application Fee Per ApplicantiCharged per applicant.$85.00
Other Fees and Policies
Pet Fees
- Cat
- Cat FeeiCharged Per Pet.$400.00
- Cat RentiCharged Per Pet.$30.00/mo
- Dog
- Dog FeeiCharged Per Pet.$400.00
- Dog RentiCharged Per Pet.$30.00/mo
Restricted breeds: Pit Bulls and Staffordshire Terriers Doberman Pinschers Chow Chows Rottweilers Presa Canarios German Shepherds Other restrictions may apply.
Restricted breeds: Pit Bulls and Staffordshire Terriers Doberman Pinschers Chow Chows Rottweilers Presa Canarios German Shepherds Other restrictions may apply.
Pet Fee: $400 per pet Pet Rent: $30 pet rent/per pet.
Storage Fees
- Storage Unit
- Storage DepositiCharged per rentable item.$0.00
- Storage RentiCharged per rentable item.$30.00/mo
Parking Info and Fees
- Other
Property Fee Disclaimer: Based on community-supplied data and independent market research. Subject to change without notice. May exclude fees for mandatory or optional services and usage-based utilities.
Features and Amenities
Community Features
- Lounge
Outdoor Features
- Gated
- Patio
Recreation and Fitness
- Pool
Kitchen Amenities
- Stainless Steel Appliances
- Kitchen
- Quartz Countertops
Living Area Features
- Walk In Closets

Map
- Shopping
- Grocery
- Medical

Map
Hours and Contact Info
| Monday | 9:00 am–6:00 pm |
| Tuesday | 9:00 am–6:00 pm |
| Wednesday | 9:00 am–6:00 pm |
| Thursday | 9:00 am–6:00 pm |
| Friday | 9:00 am–6:00 pm |
| Saturday | 10:00 am–5:00 pm |
| Sunday | Closed |
Frequently Asked Questions about Sundance Creek Townhomes
Where is Sundance Creek Townhomes located?
Sundance Creek Townhomes is located at 575 McDonough Pky, Mcdonough, GA
What is the current rent range at Sundance Creek Townhomes?
1 Bedroom to 2 Bedroom Apartments at Sundance Creek Townhomes currently range from $1,210 to $1,870
When is the leasing office open?
- The office Hours for Sundance Creek Townhomes are
- Monday 9:00 am–6:00 pm
- Tuesday 9:00 am–6:00 pm
- Wednesday 9:00 am–6:00 pm
- Thursday 9:00 am–6:00 pm
- Friday 9:00 am–6:00 pm
- Saturday 10:00 am–5:00 pm
- Sunday Closed
Are pets allowed?
Call us today to find out our pet policy and if we allow pets
Are there any rent specials?
The current rent special at Sundance Creek Townhomes is: Look & Lease Special — Receive a Waived Administrative Fee and Up to 1 Month Free on Select 2-Bedroom Homes! Call us today for details! *Subject to change. Restrictions apply..
Lifestyle Ratings
Learn more about Lifestyle SearchRenters Reviews and Ratings
Read Before You Lease
September 10, 2019Over the last two months or so, the quality of service from the property management agents has decreased significantly. Residents received notification a few months ago that a new company had purchased Sundance Creek. I didn't think the customer service I had come to know and expect would change for the worse. I was wrong. Before getting into the details, let me first say that I have lived in five apartment communities in my life and have written a mere two negative reviews. This is the second. ...Until about 4 weeks ago, I rarely placed requests for maintenance service. I love my place and take very good care not to ruin/ break things there. Even when small things malfunctioned, unless I really needed maintenance to come in, I didn't trouble them. Two of my stove burners were broken for some time, my kitchen disposal was broken, and the weather stripping under my front door was coming off piece by piece. I didn't say anything, though, until my refrigerator stopped working. I figured since they were coming to fix the refrigerator, I would add the three other small tasks to the request. I placed the initial request 3-4 weeks ago. After one week went by and no one came to repair the fridge, I started calling, emailing, and dropping by. I must have spoken to Adrian and the new manager Marilyn (I think that's her name) over six times, and nothing was being done to fix any of the items on my list. Each time they promised they would "note" it and "get him out there first thing" and nothing was done. I had to throw away so much groceries and had to resort to eating out because I could not go grocery shopping. After weeks of begging them to do what I pay for every month, they swapped my fridge out a few days ago. For some reason they didn't get to the other items on my request. Last night I realized my AC wasn't cooling my apartment, and it's about 90 degrees in GA, so this morning I went to the leasing office during regular business hours to ask them about the outstanding request and to let them know my AC unit was inoperable. The sign said "open," but the door was locked. As I was driving home, I saw Adrian and Marilyn riding around in a golfcart and inquired about the request and the new AC issue. Marilyn feigned concern and "promised" to have the maintenance technician there "first thing" when he came in today around "noon." It is 7:27pm as I write this review, and I feel like I am suffocating in my hot apartment. Nothing was fixed as promised. Please beware!Read MoreReview from Apartments.com
Awful
October 17, 2018The things you have read from other reviews are true as a current resident I’m highly disappointed management is unprofessional & rude. The maintenance is extremely low in the community. The water bill is not per usage. Forced to pay for valet trash in which never picks up my trash. I wouldn’t recommend this place to anyone. No one answers the phone or call back or even respond to emails. It’s a joke the place is nice on the inside but they don’t really clean the facilities Cobwebs everywhere. If ...I could move out tomorrow I would. Corporate of course backs their community so unless you don’t care and want to throw your money anywhere then be my guest. Just not a great place to call home without complications. No where will be perfect per say but at least look somewhere else where they will actually care about your concerns and not laugh in your face (happened to me by the so call assistant manager and maintenance man).Property Manager Responded
October 23, 2018Hello, We have recently done a property survey in regards to Valet Trash. We have asked all residents to participate so we will know how to proceed with the service next year. If you have not stopped by office;please do so.We have also pressure washed the mailbox facility and will be pressure washing the entire property over course of the next couple of weeks. If you have any other concerns or questions please contact the leasing office.
Read MoreReview from Apartments.com
Please don't move here
October 15, 2018This place is a dump. I've been here since May 2018, and I will not be renewing my lease. Trash compactor and entry gates stay broken. Black goo seeps from the faucets. I can literally keep going but I'm running out of characters.Property Manager Responded
October 29, 2018On behalf of Sundance Creek, we would like to apologize for any discomfort and inconvenience these issues may have caused you. Our staff strives to give all residents a clean and comfortable environment to come home to and we are sorry to read that this was not your experience. So that we can better address your unique concerns, please reach out to us via phone at (770) 898-2424 or stop by the office. Thank you. -Sundance Creek Management
Review from Apartments.com
MOLD
September 5, 2018MOLD LIVES HERE. I leased an apartment from this place from May to August 2018. Living here was detrimental to my health. The staff doesn't care about your well being. It took staff and maintenance 11 days to coming in apartment to access water damage. DON'T MOVE HERE DON'T MOVE HEREProperty Manager Responded
September 13, 2018Thank you for taking the time to leave us your feedback. We sincerely apologize for the experience you may have had with us. We truly strive to make your home as clean/comfortable as possible. If you would like to discuss these concerns with us directly, please be sure to contact us at (770) 898-2424 at your earliest convenience. - The Team at Sundance Creek
Review from Apartments.com
Unprofessional
August 27, 2018I’ve been meaning to write a review of my experience but it slipped my mind. I thought I’d found the perfect new place to call home back in January 2018. They ran my credit...I was approved...paid my application fee and administrative fee ($200)...then a few weeks later I received a call stating that the tenant residing in the unit that I was SUPPOSE to move into decided not to move out and was going to go month-to-month. I was then informed that two additional units had opened up since I’d paid ...my fees. I was cool with that until I was told that I’d have to pay $50 more a month. I didn’t feel like that was right at all. It’s not my fault that the tenant was allowed to stay after giving her notice to vacate. I shouldn’t have been held accountable. I should have been allowed to get another unit for the SAME price that I was set to pay originally. Very unprofessional in my opinion. I was able to get $150/$200 back. Lost out on the application fee but in this situation, I should have gotten ALL of my money back.Property Manager Responded
September 14, 2018We apologize for any inconvenience you experienced regarding your application. Our goal is to always provide the highest level of customer service and we apologize if you feel this did not match up with your perspective. Please feel free to give us a call at (770) 898-2424 if you'd like to discuss this with us further! - The Team at Sundance Creek
Read MoreReview from Apartments.com
Current Resident
October 26, 2017Sundance Creek is considered a private, luxury townhome rental community with gated access. Nevertheless, I've been a resident since March and the gates have not worked on three separate instances with the last "outage" occurring in July; it is currently October and the gates are still NOT fixed. Considering I was sold on the privacy of the community, I'm extremely disappointed to be paying a rental expense and not receiving all the amenities that were listed. Furthermore, I am disappointed with ...the service rendered by the assistant manager. I received a citation of $50 for trash not being properly disposed near the trash chute. Granted, trash did fall from my bag. However, it was picked up. The assistant manager found a paper with my name on it and billed me for ALL the trash that had been disposed on the ground near the chute. Arguably, the trash (besides the paper that slipped) was not mine and once communicated, the assistant manager stated "It was for me and my company to figure out where the trash came from and who would be responsible for paying the $50 fee because it was still being billed to my account". Her response was tacky and unprofessional. Additionally, after reviewing the leasing agreement I signed, there is no written statement that says tenants are subjected to a $50 fee for a "leasing violation" of trash being improperly disposed. I have never been a problematic tenant and I pay my rent on time every month. Thus, I have an issue with how the matter was handled. I don't appreciate random charges being billed to my account nor do I appreciate an individual upholding the title as an "assistant manager" making such a rude and offensive statement. I will not be renewing my lease with this community. Therefore, if you are looking for a residential community that actually cares about their community and tenants, do NOT move here! Their only concern is money; meanwhile, tenants are NOT being given QUALITY service.Read MoreReview from Apartments.com
Stay Away from here!
July 17, 2017I lived in Sundance Creek the past 4 years. The first years were great. However I cannot recommend this place. The renter directly behind me was constantly smoking marijuana making it impossible for me to stay in my home at times the smell was so strong. I complained to the management and all that was done was notes put on his door. My front porch light was not working for months but nothing was ever done about it and I felt uncomfortable coming home after dark but I guess they really didn't ...care. Often the gates are not working. I had leaks in my ceiling which weren't fixed for days. I felt as though I were forced out of my town home but management had the audacity to charge me two additional months of rent because I broke the lease. As a teacher here in the county there is no way I could have people over with my house constantly reeking of weed. I tried to see if I could just leave without paying two additional months of rent after my move out as I felt I was forced to leave but the management company wouldn't work with me so at this point I would say stay away from Sundance Creek Apartments.Read MoreReview from Apartments.com
Sundance Creek Apartments
September 18, 2015I recently moved into Sundance Creek Apartment and so far I've had a great experience! This is my very 1st apartment and the staff has been terrific for me !Review from Apartments.com
My place
September 2, 2015I really enjoy the amenities that the apartment complex provides. Its become a home to me and I truly enjoy the rental option.Review from Apartments.com
Nearby Schools
Wesley Lakes Elementary School
Henry County Middle School
McDonough High School
About GreatSchools Data on ApartmentHomeLiving.com.
Points of Interest
Time and distance from Sundance Creek Townhomes.
Big Box and Retail
Jcpenney
Kohl's
Target
Groceries
Publix
Aldi
Hospitals
Shopping Centers
Sundance Creek Townhomes has 5 shopping centers within 0.7 miles.
Nearby Neighborhoods
Rental Price Ranges in the Area
| Bedroom | Average Rent | Cheapest Rent | Highest Rent |
|---|---|---|---|
| Mcdonough Studio Apartments | $1,524 | $1,236 | $2,120 |
| Mcdonough 1 Bedroom Apartments | $1,550 | $982 | $4,686 |
| Mcdonough 2 Bedroom Apartments | $1,912 | $1,299 | $4,621 |
| Mcdonough 3 Bedroom Apartments | $2,383 | $1,375 | $5,804 |
| Mcdonough 4 Bedroom Apartments | $3,031 | $2,519 | $3,396 |
Browse Top Apartments in Mcdonough
By Price
By Community Type
- Mcdonough Apartments with Rent Specials
- Mcdonough Top Rated Apartments
- Mcdonough Corporate Apartments
- Mcdonough Furnished Apartments
- Mcdonough Gated Apartments
- Mcdonough Low Income Apartments
- New Mcdonough Apartments
- Mcdonough Senior Apartments
- Mcdonough Short-term Apartments
- Mcdonough Student Apartments
- Mcdonough Apartments with Utilities Included









Pet Fee: $400 per pet Pet Rent: $30 pet rent/per pet.