Your message has been sent! Thank you!

The Hills Northview Apartments

869 Port Republic Rd, Harrisonburg, VA 22801

Request Notification

The Hills Northview Apartments

869 Port Republic Rd
Harrisonburg, VA 22801
The Hills Northview Apartments in Harrisonburg, VA - Building Photo
This property is currently unavailable on ApartmentHomeLiving.com.

Sign up to be notified if it becomes available.
  • Student Housing
  • 4 Bedroom Bedrooms
  • 1,194 Square Feet

About The Hills Northview Apartments

The Hills Northview Apartments is located in the 22801 Zip code of Harrisonburg, VA.

Property Contact Info

This property currently does not have availability listed on ApartmentHomeLiving.com. Sign up to get notified when it becomes available.Request Availability Alert

Floorplan Pricing and Availability

    • 4 Bedrooms

      Floorplan D1

      4 Beds, 2 Baths, 1194 sq ft
      Available Now

      Availability Details

      Availability DateUnitSq FtView Details
      Available NowPrivate1194
      August 22, 2026Private1194

      D1-Premium

      4 Beds, 2 Baths, 1194 sq ft
      Available Now

      Availability Details

      Availability DateUnitSq FtView Details
      Available NowPrivate1194
      August 22, 2026Private1194
    Price shown is base rent. Excludes user-selected optional fees and variable or usage-based fees and required charges due at or prior to move-in or at move-out. View Fees and Policies for details. Price, availability, fees, and any applicable rent special are subject to change without notice.

    Property Information

    • 120 Units
    • 3 Stories
    • Built in 1990
    • Renovated In Jun 2015

    Fees and Policies

    The fees listed below are community-provided and may exclude utilities or add-ons. All payments are made directly to the property and are non-refundable unless otherwise specified.

    Required Fees

    One-Time Basics

    Due at Application
    Application Fee Per ApplicantiCharged per applicant.$40.00
    Due at Move-In
    Administrative FeeiCharged per unit.$75.00

    Utilities

    Utility Admin FeeiCharged per unit.$6.00/mo
    Trash FeeiCharged per unit.$10.00/mo

    Other Fees and Policies

    Personal Add-Ons

    Liability InsuranceiCharged per unit.$15.00

    Pet Fees

    Cat
    One-Time Pet FeeiMax of 3. Charged Per Pet.$350-$350
    Monthly Pet FeeiMax of 3. Charged Per Pet.$35.00/mo
    20 lbs. Weight Limit
    Comments:

    Max of 3.

    Dog
    One-Time Pet FeeiMax of 3. Charged Per Pet.$350-$350
    Monthly Pet FeeiMax of 3. Charged Per Pet.$35.00/mo
    20 lbs. Weight Limit
    Comments:

    Max of 3.

    Property Fee Disclaimer: Based on community-supplied data and independent market research. Subject to change without notice. May exclude fees for mandatory or optional services and usage-based utilities.

    Map

    869 Port Republic Rd, Harrisonburg, VA 22801

    Hours and Contact Info

    Open Now
    Currently Closed
    By Appointment
    Monday10:00 am–6:00 pm
    Tuesday10:00 am–6:00 pm
    Wednesday10:00 am–6:00 pm
    Thursday10:00 am–6:00 pm
    Friday10:00 am–6:00 pm
    Saturday10:00 am–5:00 pm
    Sunday1:00 pm–5:00 pm

    Renters Reviews and Ratings

    2.8
    8 Renters Reviews
    • Friendly staff and easy to understand terms

      February 1, 2025
      They were very friendly and answered all my questions, as a student it was helpful that everything was simplified! The tour was short and sweet, very nice apartments with good deals.
      • Property Manager Responded

        February 25, 2025
        We're so glad to hear that you had a positive experience with our friendly team at The Hills Northview Apartments! It's great to know the tour was helpful and that you're pleased with what we offer. If you have any more questions, feel free to reach out anytime.
      • Property Manager Responded

        February 25, 2025
        We're so glad to hear that you had a positive experience with our friendly team at The Hills Northview Apartments! It's great to know the tour was helpful and that you're pleased with what we offer. If you have any more questions, feel free to reach out anytime.
      Review from Apartments.com
    • STAY AWAY!!!!

      April 26, 2024
      Finally leaving this place! You might think that ‘hey it’s cheap, it’s close to campus, what’s the worse that can happen.’ Trust me this place is the worst. You move in to an apartment that makes your socks black with fleas and spiders. Random maintenance workers all throughout the lease who come and go as they please with no notice. Would not recommend if you want an even somewhat peaceful lease.
      • Property Manager Responded

        May 1, 2024
        I'm really sorry to read about your negative experience. We strive to provide a comfortable and respectful environment for all our residents, so it's disappointing that we didn't meet this expectation during your stay. If you're open to discussing these issues further, I'd appreciate the opportunity of hearing more details from you directly. Thanks again for sharing your feedback with us - thank you, Stephanie - General Manager - (540) 907-4787
      Review from Apartments.com
    • AVOID AT ALL COSTS

      April 26, 2024
      DO NOT LIVE HERE! I moved into a flea infested, dirt and hair covered place. I know multiple buildings here that are infested with fleas, and when you complain to management they change their story about carpet installation/cleaning/ preventative measures to blame it on you. They got my roommate and my lease incorrect and placed us in an apartment with 3 animals, when our 2 were the max on the lease. Then didn't catch it until their 3rd inspection and tried charging us for it and threatened to ...
      remove the animals. They changed the locks to electronic locks in the middle of the year without asking if it was okay with tenants. The locks did not work causing us to have to leave our (all female) apartment unlocked until they found a replacement key that we would be charged over $100 for if we lost. They took a week to just spray paint our kitchen cabinets and change a single water fixture (although they have a window to do renovations after we move out and make sure to tell you if you want to extend your lease or move in early) All while leaving our front door open, strolling in at any time they would like even after completing work, leaving tape, staples, paint everywhere, which I'm sure I'll be charged for. The water is undrinkable now due to the glue in the pipes and the plastic taste (even with a Brita and running it for a month) and when you complain, they again change their story to make it sound like your fault. They have shut off our water for monitoring? We have had random service men walk into our apartment without ANY notice of services in the morning. It is an unsafe, disgusting, slimy place to live. I truly recommend everyone to stay as far away as you can from here.
      • Property Manager Responded

        May 1, 2024
        I'm genuinely sorry to read about your experience and understand that you're upset. It's clear that we've fallen short of providing the quality service and living conditions we aim for, and I would like to help rectify this situation if possible. Please reach out directly at your earliest convenience so we can work toward a resolution and ensure your time as a resident improves. Thank you, Stephanie - General Manager - (540) 907-4787
      Read More
      Review from Apartments.com
    • This Place is the Pits!!! Do NOT Live Here!

      November 14, 2023
      Here are some of the reasons why: 1. The maintenance crew entered my son’s apartment without notice. They then peered into my son’s bedroom from the doorway and then left. Later, they applied damage charges for bedroom blinds in the amount of $35 to the account. My son has no idea why this charge is on the account. He sent me photographs of the two windows in his room and there is no damage to the blinds. 2. Exterior lighting in breezeway was out for weeks. This required my son to have to use the ...
      flashlight on his cell phone to see and use the keyhole at night. It also created a safety hazard for all the residents in his building having to pass through the area. 3. My son was initially assigned to a unit with cats, even though his severe cat allergy was noted during the application process. 4. There is mold and mushrooms growing in the bathroom. 5. The office does not process payments in a timely manner. I continue to receive notices of late payments despite having confirmation from my bank that the checks are being sent well before the due dates. a. For example, our bank withdrew the November payment on 10/10/23 and guaranteed delivery by 10/15/2023. However, the account does not reflect that the payment was received. I contacted the office on 11/2/23 at 1:01 PM. I shared with the lady that the payment was sent about 3 weeks ago, however I was still receiving late notices and the check had not been processed. She put me on hold and then transferred me to another lady. This lady claimed that she had not received the check and it wasn’t her fault. c. Back in July, this also happened. The office claims they didn't receive the July payment issued from my bank. I had to contact my bank and cancel it and pay online which resulted in me incurring an additional convenience charge.
      • Property Manager Responded

        November 17, 2023
        I'm really sorry to read about your son's experience, and I appreciate you taking the time to share these details. It sounds like there have been several miscommunications and we certainly want to address each of them properly. We take all complaints seriously, especially those related to maintenance issues or any potential health hazards such as mold presence in units. Please have your son reach out directly so that we can discuss further steps towards resolution on these matters promptly. Thank you, Stephanie - General Manager - (540) 907-4787
      Read More
      Review from Apartments.com
    • Don’t move here.

      October 3, 2023
      It’s my second year here and the first year was relatively fine, pretty much expected for the price. Went to move back into my unit after the summer and everything I had in shared living spaces was gone. It was very obvious the cleaning crew had some sort of miscommunication and cleared it out. That was over two months ago now and the complex hasn’t reimbursed me yet and is giving me the run around. Not to mention the rent is going up significantly next year and they aren’t doing much of anything ...
      besides repainting the buildings. Save yourself the trouble and live somewhere else.
      • Property Manager Responded

        October 6, 2023
        Kyle, I'm really sorry to learn about your experience. It sounds like there's been a mix-up here and we definitely want to get this sorted out for you. Also, concerning rent increase and repainting of buildings, let’s discuss these issues directly so I can better understand your concerns. Your satisfaction is important to us! I will search for your contact information and be in touch soon. Thank you, Stephanie - General Manager - (540) 907-4787
      Read More
      Review from Apartments.com
    • Phenomenal Expurience

      December 1, 2016
      This place has the best management in the 'Burg, spacious spaces, free food on the regular from Boj and BWW as well as a sweet new fitness center. 8/7 would recommend.
      Review from Apartments.com
    • Excellent Maintenance

      December 1, 2016
      The maintenance staff always comes very quickly to our apartment to fix any issue we have, and the maintenance staff themselves are extremely friendly and helpful.
      Review from Apartments.com
    • Harrisonburg Hills Northview

      October 11, 2015
      My apartment is in the center of everything which helps because I am a student. Rent is reasonable and the apartment comes with everything I need. The leasing office is fantastic and they have always been very helpful. Unfortunately we do not have a club house or a pool. I made a great choice choosing to live here and I could see myself staying here until I graduate!
      Review from Apartments.com

    Nearby Schools

    Skyline Middle

    Harrisonburg City Public Schools
    470 Linda Lane
    Public School - Grades 6-8 (697 Students)
    In Attendance Zone4 minute drive / 2.3 miles away
    3/10

    Harrisonburg High

    Harrisonburg City Public Schools
    1001 Garbers Church Road
    Public School - Grades 9-12 (1951 Students)
    In Attendance Zone5 minute drive / 2.4 miles away
    3/10

    Stone Spring Elementary

    Harrisonburg City Public Schools
    1575 Peach Grove Avenue
    Public School - Grades PK-5 (557 Students)
    In Attendance Zone1 minute drive / 0.5 miles away
    2/10
    School data provided by GreatSchools.
    details
    The GreatSchools Rating helps parents compare schools within a state based on a variety of school quality indicators and provides a helpful picture of how effectively each school serves all of its students. Ratings are on scale of 1 (below average) and to 10 (above average) and can include test scores, college readiness, academic progress, advanced courses, equity, discipline and attendance data. We also advise parents to visit schools, consider other information on school performance and programs, and consider needs as part of the school selection process.

    About GreatSchools Data on ApartmentHomeLiving.com.

    Points of Interest

    Time and distance from The Hills Northview Apartments.

    Big Box and Retail

    Target

    1995 E Market St
    4 minute drive / 1.48 miles away

    Cvs/Pharmacy

    780 Cantrell Ave
    4 minute drive / 1.6 miles away

    Lowe's

    201 Linda Ln
    5 minute drive / 1.79 miles away

    Colleges and Universities

    James Madison University

    800 South Main Street
    3 minute drive / 1.07 miles away

    Eastern Mennonite University

    1200 Park Rd
    7 minute drive / 3.61 miles away

    Groceries

    Iga

    519 N Main St
    12 minute drive / 5.74 miles away

    Hospitals

    Sentara Rmh Medical Center

    2010 Health Campus Drive
    3 minute drive / 1.15 miles away

    Shopping Centers

    Port Crossing Shopping Center

    1000-1021 Port Republic Rd
    1 minute drive / 0.12 miles away

    Valley Center

    243 Neff Ave
    3 minute drive / 1.26 miles away

    The Dukes Plaza

    2281 S Main St
    3 minute drive / 1.3 miles away

    The Hills Northview Apartments has 5 shopping centers within 1.4 miles.

    Nearby Neighborhoods

    Downtown Harrisonburg

    1 to 4 Bedroom Apartments from $509
    View Rentals

    Old Town Harrisonburg

    2 Bedroom Apartments from $1,700
    View Rentals

    Rental Price Ranges in the Area

    BedroomAverage RentCheapest RentHighest Rent
    Harrisonburg Studio Apartments $2,999$2,999$2,999
    Harrisonburg 1 Bedroom Apartments $1,646$925$2,240
    Harrisonburg 2 Bedroom Apartments $1,979$700$3,125
    Harrisonburg 3 Bedroom Apartments $2,041$715$3,380
    Harrisonburg 4 Bedroom Apartments $1,449$509$3,196

    Nearby Apartments

    Nearby Homes

    Protect yourself from fraud. Avoid Scams and Fraud

    Viewing: The Hills Northview Apartments | Desktop Version | Listing Updated: 05/08/2026

    Protect yourself from fraud. Avoid Scams and Fraud

    Viewing: The Hills Northview Apartments | Desktop Version | Listing Updated: 05/08/2026